اهورااهورا، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 11 روز سن داره

وروجک بابا و مامان

واژگان اهورایی

1394/2/8 13:56
نویسنده : مامان جون
794 بازدید
اشتراک گذاری

اهورای شیرین زبونم داره کم کم حرف زدنت بهتر میشه و دایره لغاتت بیشترتشویق

البته هنوز جمله نمیگی و بعضی خواسته هاتو با یک کلمه درخواست میکنی ولی من و بابا ضعف میکنیم وقتی صدای نازتو میشنویمبغل

تا سوار تاکسی میشیم و یا وارد هر مکان شما سریع سلام میدیبوسقربون ادبت برم مادر

اینم یه سری از کلماتی که بکار میبری

سلا=سلام

اُوبی=خوبی

بُوخ=بوخور

گیل یا سی=شیر

پیشی=پیشی

پوشم=میپوشم

وقتی میخوای بیای بغل میگی: میشین

اِناش=الناز

هادی=هادی

ماما=مامان

بابا=بابا

کاکا=چاکلز(پفک و پفیلا و..)

کَش=کفش

شَوا=شلوار

تا یه سگ میبینی سریع میگی:هاپ هاپ

پِسه=پسته

قَژا=غذا

شُوپ=سوپ

مُوش=موز

آبه=آب

نو=نون

وقتی میگی:نانا یعنی برات موسیقی بزارم

دَدَ=دردر و گردش

اَهو=اهورا

بهت میگم چند سالته؟میگی:توسال=2سال

میگم منو چند تا دوس داری؟میگی ته تا =10تا(آخرین عددی که یاد گرفتیخندونک)

وقتی میگم بیا با هم یه شعر بخونیم سریع میگی قیقیلیه=یعنی قلقلیه (همون شعر یه توپ دارم...)

دان=جان

باسه=باشه(من هر چی ازت بخوام میگی باسهمحبت)

بهت میگم خوبی؟میگی:آیه=آره

میسی=مرسی

خُو=خب

بیا=بیا

میشین=بشین

ما من=ماله منه

توپ=توپ

ماسی=ماشین

تاسی=تاکسی

دودو=جوجو

جیک=جیک جیک

آعلی=یاعلی

هوب=خوب

فعلا همینا یادم میاد تا بعد خدا نگهداربای بای

 

پسندها (3)

نظرات (4)

ĸoѕαr
8 اردیبهشت 94 14:06
سلام خاله مهربون خوبی خاله عزیز؟ نینی نازتون چیکار میکنن؟ خدا برات نگهش داره ووووییییی چه خوشگله قربونششششش از طرف من ببوسش گلم زود زود بهمون سر بزنین عزیزم با نظرات شما من کلییییی انرژی میگیرم منتظرتونیماااا
هانیه
9 اردیبهشت 94 21:41
سلام.چقد نازه خدا حفظش کنه.وبلاگ خوبی دارین،دوست داشتین به ما هم سر بزنین خوشحال میشیم
مامان آنيتا
25 اردیبهشت 94 17:05
سلام عزيزم مطلب گذاشتم نظر يادت نره
(̲̅P̲̅)(̲̅E̲̅)(̲̅G̲̅)(̲̅A̲̅)(̲̅H̲̅)
6 شهریور 94 20:26
ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ... ﮐﻪ ﻗﺸﻨﮕﺘﺮﯾﻦ ﻋﺸ♥ـﻖ نگاﻩ ﻣﻬﺮباﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺍﺳﺖ! ﺯﻧـﺪﮔﯽ ﺭﺍ به ﺍﻭ ﺑﺴـﭙﺎﺭ... ﻭ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺵ ﮐﻪ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﭘﺸﺘﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻡ ﺍﺳﺖ؛ ﺗﻤﺎﻡ ﻫﺮﺍﺱ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺧﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ...